REJUVENASI KULIT WAJAH BERKESAN DENGAN REMEDI FOLK

Bagaimana untuk menjaga awet muda, tidak kehilangan cahaya mata dan keanjalan kulit yang yakin? Ini adalah pemikiran harian setiap wanita, yang untuk . . . Tokoh mana yang paling sesuai di sini, setiap orang memutuskan untuk dirinya sendiri. Bagi sesetengah orang, 25 berumur hampir tua, dan bagi seseorang berusia 50 tahun tidak berumur. Tetapi isu peremajaan wajah membimbangkan semua orang.

KRITERIA UNTUK MEMILIH REMEDI FOLK UNTUK REJUVENASI WAJAH

Pasaran banyak terdapat dalam produk penjagaan kulit. Ini adalah gel, topeng, krim dari pelbagai arah: pelembap, berkhasiat, pemutihan, peningkatan ketegasan dan keanjalan. Tetapi kosmetik berkualiti tinggi mahal dan tidak mampu dimiliki oleh kebanyakan wanita. Dan yang berpatutan tidak berkesan seperti yang kita mahukan.

Produk peremajaan kulit wajah

Perkara yang sama dapat dikatakan mengenai prosedur salon: biorevitalisasi, pengelupasan laser dan kimia, terapi mikro. Kos mereka tidak terlalu tinggi, tetapi masih tinggi. Dan anda mahu kelihatan muda dan anda perlu. Amalan selama berabad-abad menggunakan resipi ubat tradisional dan nenek yang disebut datang untuk menyelamatkan.

Ubat-ubatan rakyat untuk peremajaan kulit wajah adalah pembantu yang boleh dipercayai untuk wanita. Mereka (dana) mempunyai beberapa kelebihan yang tidak diragukan daripada kosmetik "kilang":

  • Semua ramuan ada dan murah.
  • Anda boleh membuat ejen peremajaan dengan tangan anda sendiri.
  • Mereka tidak mengandungi rasa dan banyak unsur jejak yang boleh dipersoalkan.
  • Mereka dijamin akan membantu.

Meremajakan wajah anda dengan ubat-ubatan rakyat adalah pilihan yang tepat. Masih ada untuk mengetahui apa, kapan dan berapa kali sehari. Sebenarnya, pilihan produk yang meremajakan kulit bukanlah persoalan jenaka. Faktor-faktor berikut perlu dipertimbangkan:

  • Umur.
  • Jenis kulit.
  • Keadaannya.
  • Kemungkinan reaksi alahan terhadap komponen tertentu.
  • Keperluan untuk memutihkan atau menghilangkan bintik-bintik usia.
  • Kedalaman dan lokasi kedutan.

Peremajaan wajah dengan ubat-ubatan rakyat boleh dilakukan dengan pilihan yang tepat dan penggunaan sistematik.

Tetapi ini adalah sains yang mudah dan wanita moden kita yang berhasrat dan pintar dapat menguasainya.

APA YANG HARUS DIMASUKKAN DALAM KOMPOSISI KOSMETIK FOLK YANG BERKESAN

Hanya pendekatan ini yang akan membantu menyelesaikan masalah peremajaan kulit secara radikal: tepu secara serentak dengan bahan berguna dari luar (dalam bentuk topeng dan krim) dan dari dalam (menggunakan makanan seimbang). Dalam kes ini, cahaya dan kekencangan kulit akan kembali lebih cepat untuk jangka masa yang panjang.

Topeng muka dan pemakanan yang betul

Dapat disimpulkan bahawa ubat-ubatan rakyat untuk peremajaan harus menyelesaikan dua masalah:

  • Aktifkan keupayaan kulit yang hilang sebahagiannya untuk menjana semula kulitnya.
  • Menyuburkan bahagian dalam dan luar kulit.

Jangan ragu memilih resipi yang merangkumi ramuan yang disenaraikan di bawah. Mereka disyorkan oleh pakar kosmetik.

  1. Benih Amaranth. Manusia telah lama mengetahui sifat anti-penuaan tumbuhan ini. Setiap orang yang berminat untuk meremajakan wajah secara berkesan dengan ubat-ubatan rakyat tahu tentang faedahnya. Komposisi penyediaan kosmetik harus merangkumi decoctions atau ekstrak biji bunga ini.
  2. Laut buckthorn. Semua orang tahu tentang keajaiban tanaman ini. Sekiranya buckthorn laut termasuk dalam resipi ubat-ubatan rakyat, ia boleh digunakan dengan selamat untuk mengembalikan keanjalan kulit dan menghilangkan kedutan. Bahan aktif utama kosmetik seperti itu adalah quercetin.
  3. Semua ubat yang mengandungi klorofil. Ia meningkatkan metabolisme nitrogen dalam sel kulit dan mempercepat proses regenerasi. Oleh itu, tanaman yang digunakan untuk tujuan kosmetik sangat berguna.
  4. Makanan Laut. Yang paling berguna ialah udang galah dan ikan keluarga salmon. Makanan ini mengandungi astaxanthin, antioksidan semula jadi. Penyelidik yang bekerja untuk industri kecantikan memanggilnya "raja makanan anti-penuaan. "
  5. Acai Berry. Mereka menduduki kedudukan utama dalam senarai agen yang meremajakan badan dari dalam.
  6. Wain merah buatan sendiri tanpa bahan pengawet atau wain kering di kedai. Ini mengandungi resveratrol, yang mengaktifkan fungsi pelindung tubuh dan proses metabolik.
  7. Teh hijau berdasarkan ramuan yang paling bermanfaat untuk orang tertentu. Semasa memilih ramuan, anda mesti mengambil kira status kesihatan anda.
  8. Adalah sangat dinasihatkan untuk berjumpa dengan pakar perubatan yang cekap. Hari ini tidak ada masalah untuk menerima cadangan dari jarak jauh. Masih ada untuk mencari pakar. Tetapi kami juga menyelesaikan masalah ini.
  9. Semua makanan yang mengandungi likopena. Ia terdapat dalam sayur-sayuran dan buah-buahan merah. Makanan ini berguna bukan hanya sebagai makanan. Mereka boleh digunakan untuk membuat topeng dan produk penjagaan kulit yang lain. Kepekatan tertinggi bahan ini adalah pada tembikai dan tomato.
Buckthorn laut

Kegunaan dan sangat diperlukan vitamin "C" dan "E" telah lama terbukti. Mereka boleh dimasukkan ke dalam persediaan kosmetik yang telah disediakan pada dos yang ditunjukkan dalam resipi.

Tetapi hanya sedikit orang yang mengetahui bahawa selenium mempunyai sifat yang serupa.

Oleh itu, jika unsur jejak ini terdapat dalam bahan, ia hanya akan memberi manfaat kepada kulit wajah.

PERSIAPAN FARMASI UNTUK KOSMETOLOGI RUMAH

Hari ini terdapat banyak maklumat mengenai kosmetik yang mahal. Tanpa keraguan, mereka memenuhi fungsi mereka dengan 100%: mereka menyegarkan, memulihkan, membersihkan. Sebilangan besar sediaan ini mengandungi bahan-bahan yang hanya boleh didapati secara kimia.

Industri kosmetik dan farmaseutikal serupa dalam satu perkara: mereka berusaha menyelesaikan masalah yang sama dalam membantu tubuh manusia.Bahan telah lama ditemukan yang membantu meningkatkan pemakanan sel, memastikan penembusan pesat agen khusus lain ke dalamnya.

Oleh itu, semua komponen berguna ini juga terdapat dalam persediaan farmasi murah yang sedang dijual. Ini bermaksud bahawa mereka tidak mendatangkan bahaya kepada seseorang, tetapi membawa manfaat yang tidak diragukan.

Hari ini, banyak wanita memperhatikan pelbagai gel dan salap, larutan suntikan, yang dapat memberikan bantuan yang signifikan dalam mempercepat proses peremajaan. Kosmetologi "farmasi" ini boleh disebut "rakyat".

PERSIAPAN FARMASI UNTUK REJUVENASI KULIT WAJAH

Ampul Suntikan Aloe Vera

Penyediaan ini mempunyai aktiviti yang jauh lebih tinggi daripada jus yang disyorkan dari daun tanaman hidup.

Ekstrak yang disediakan dengan cara ini jauh lebih berkesan untuk meremajakan kulit wajah.

Ekstrak sifat:

  • Meremajakan.
  • Menghilangkan kulit kering.
  • Menenangkan dan menyembuhkan radang.
  • Menguatkan proses pertumbuhan semula.
  • Keluar warna.

Kontraindikasi untuk digunakan adalah reaksi alergi terhadap jus aloe.Anda dapat memeriksa bagaimana ubat itu berfungsi dengan menggunakan setetes ekstrak ke pergelangan tangan atau di kawasan siku. Sekiranya selepas sehari tidak ada tanda-tanda kerengsaan yang nyata, ia boleh digunakan sebagai produk kosmetik.

Cara menggunakan ekstrak aloe

  1. Buka ampul, gosokkan sedikit cecair di antara tapak tangan dan sapukan ke wajah, leher dan décolleté.
  2. Ekstrak boleh ditambahkan pada topeng apa pun yang disediakan sesuai dengan resipi rakyat untuk peremajaan wajah. Prasyarat: semua ramuan komposisi mestilah semula jadi. Lebih baik jika ini adalah topeng berdasarkan madu atau produk susu yang ditapai.
  3. Sapukan sedikit cecair di sekitar mata dan biarkan kering. Kaedah yang bagus untuk melembapkan kawasan muka yang memerlukan kelembapan ini.
  4. Ekstrak boleh ditambahkan pada krim siang atau malam untuk merangsang proses pertumbuhan semula.
  5. Anda boleh menambahkan ekstrak aloe dengan selamat ke syampu, topeng dan balm rambut. Semua ini hanya baik untuk kulit kepala dan folikel rambut.

Petua penggunaan produk farmaseutikal untuk tujuan kosmetik

  1. Sediakan topeng dan losyen, lebih baik menggunakan air mineral. Ini sangat penting bagi mereka yang mempunyai kulit berminyak, berkilat dan liang pori yang luas.
  2. Anda boleh mengoleskan kulit berminyak dengan serbuk bayi. Ia membasmi kuman dan menghilangkan kilauan pada masa yang sama.
  3. Tampal zink. Mempunyai kesan pengeringan dan berguna untuk pelbagai jenis ruam. Ia digunakan mengikut arah.

MASK WAJAH ANTI PENUAAN

Ubat-ubatan rakyat untuk peremajaan wajah selalu disediakan dari produk semula jadi. Telah lama terbukti bahawa produk makanan seperti madu, krim masam, krim, beri (terutama yang berwarna merah), epal, timun berguna untuk tujuan ini.

Topeng pengangkat

Untuk menyediakan ubat yang mudah tetapi berkesan ini, ambil:

  • Beberapa keping epal merah.
  • Satu sudu besar madu.
  • Satu sudu teh minyak zaitun.
Mengangkat topeng

Agar tidak mengalami ketidakselesaan ketika menggunakan topeng, minyak dipanaskan hingga suhu sedikit di atas suhu bilik. Parut epal atau kisar dalam pengisar. Campurkan komponen dan sapukan ke wajah.

Kemudian teruskan seperti berikut:

  • Mereka berbaring di sofa.
  • Merehatkan otot muka.
  • Kekal dalam kedudukan ini selama 15-20 minit.
  • Basuh topeng.

Langkah kecemasan untuk peremajaan wajah

Ubat ini digunakan dalam kes-kes di mana kulit sudah lama tidak mendapat rawatan yang sewajarnya. Atas sebab ini atau sebab-sebab lain, ia dalam keadaan menyedihkan. Topeng akan membantu menghilangkan kerutan halus dengan cepat, mengencangkan bujur, dan meningkatkan warna kulit. Untuk memasak, anda memerlukan:

  • 2 sudu teh minyak sayuran (minyak zaitun secara optimum);
  • 1 sudu kecil serbuk mustard kering;
  • 1 sudu teh air rebus (lebih baik mineral).

Bahan-bahannya dicampur dengan teliti, gruel yang dihasilkan disapukan ke wajah. Selepas 15 minit, basuh dengan air suam.

Topeng kedutan dalam yang berkesan

Ubat-ubatan rakyat untuk peremajaan kulit wajah selepas 45 tahun harus terdiri daripada komponen khas yang mampu mempengaruhi kedutan dalam, menegangkan oval, dan menyelaraskan nasolabial. Untuk topeng seperti itu, anda memerlukan:

  • 1 sudu teh madu;
  • 2 sudu besar baking soda
  • 1/3 ampul vitamin E;
  • ¼ sudu kecil kayu manis;
  • 4 sudu susu atau krim cair.

Ini akan membantu mengalihkan semua bahan yang disenaraikan dalam resipi dengan lebih teliti. Seterusnya, bersihkan kulit dengan sebarang losyen. Adalah sangat wajar bahawa ia adalah timun.

Sapukan topeng pada lapisan yang nipis dan berbaring untuk "berehat".

Pada masa ini, mereka cuba untuk tidak memikirkan apa-apa, yang akan membantu otot-otot wajah untuk berehat, dan topeng - untuk menembusi kedutan.

Mereka berada dalam kedudukan ini sekurang-kurangnya 20 minit. Secara optimum, 25-30 minit.

Kira-kira pada pertengahan jangka masa yang ditentukan, anda pasti akan merasakan "kerja" topeng: kulit akan mulai mengencangkan dan, dengan itu, melicinkan. Komposisi yang disapu pada wajah dibasuh dengan air suam.

Topeng Peremajaan Ragi

Untuk penyediaan produk kosmetik ini, anda tidak perlu mengeringkan, tetapi ragi "hidup". Mereka dijual di hampir semua kedai runcit. Proses memasak:

  • 50 g yis dicairkan dengan sedikit air.
  • Tambahkan satu sudu tepung rai.
  • Kacau dan biarkan selama sehari.

Topeng ini harus disapu pada wajah dengan lapisan tebal. Anda boleh menutup leher dan décolleté dengan komposisi. Biarkan selama 20 minit. Kemudian bilas. Ubat anti-penuaan buatan sendiri ini dijamin dapat membantu anda tampil cantik sebelum peristiwa penting, menegangkan kulit dengan cepat dan memberikan keanjalan.

Penting untuk memahami bahawa kesan anti-penuaan yang stabil dapat dicapai hanya melalui aplikasi prosedur perawatan yang sistematik.

Kosmetologi rakyat menawarkan banyak resipi, jadi tidak akan ada kekurangan pilihan.